Course Details

HISTORY OF MODERN TURKEY 2

HIST202

Course Information
SemesterCourse Unit CodeCourse Unit TitleT+P+LCreditNumber of ECTS Credits
4HIST202HISTORY OF MODERN TURKEY 22+0+022

Course Details
Language of Instruction Turkish
Level of Course Unit Bachelor's Degree
Department / Program PSYCHOLOGY
Type of Program Formal Education
Type of Course Unit Elective
Course Delivery Method Face To Face
Objectives of the Course This course aims to inform students about the recent history of Turkey. In this context, it aims to inform students about the political and economic developments of the period by mastering the establishment process of the Republic of Turkey.
Course Content The reforms carried out in various fields, starting from the declaration of the Republic, are explained.
Course Methods and Techniques Plain Expression, Visual Expression, Discussion.
Prerequisites and co-requisities None
Course Coordinator None
Name of Lecturers Instructor Dr. Murat KARATAŞ murat.karats@agu.edu.tr
Assistants None
Work Placement(s) No

Recommended or Required Reading
Resources Atatürk’ün Hayatı, Hatıraları, Belgeleri Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk / Söylev, IV Cilt, Türk Tarih Kurumu yayını. Kemal Atatürk, Nutuk / 1919-1927, (Bugünkü dile aktaran Zeynep Korkmaz), Atatürk Araştırma Merkezi yayını. Mustafa Kemal Atatürk, Anafartalar Muharebatına Ait Tarihçe. Mustafa Kemal Atatürk, Arıburnu Muharebeleri Raporu. Mustafa Kemal Atatürk, Atatürk’ün Hatıraları, (Haz. Falih Rıfkı Atay). Mustafa Kemal Atatürk, Atatürk’ün Hatıra Defteri, (Haz. Ş. Tezer). Mustafa Kemal Atatürk’ün Karlsbard Hatıraları. Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, (Bugünkü dile aktaran Ali Sevim vd.), Atatürk Araştırma Merkezi yayını. Bugünkü Dille Atatürk’ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri, (Bugünkü dile aktaran Ali Sevim vd.), Atatürk Araştırma Merkezi yayını. Afet İnan, Medeni Bilgiler ve Mustafa Kemal Atatürk’ün El Yazıları, Atatürk Araştırma Merkezi yayını. Doğumundan Ölümüne Kadar Kaynakçalı Atatürk Günlüğü, (Haz. Utkan Kocatürk), Atatürk Araştırma Merkezi yayını. Atatürk’ün Kurtuluş Savaşı Yazışm


Planned Learning Activities and Teaching Methods
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"

Assessment Methods and Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Quiz/Küçük Sınav 1 % 40
Final examination 1 % 60
Total
2
% 100

 
ECTS Allocated Based on Student Workload
Activities Quantity Duration Total Work Load
Araştırma Ödevi 1 1 1
Kritik 1 1 1
Münazara 2 1 2
Tartışma 3 1 3
Yazılı Sınav 2 1 2
Grup Sunumu 1 1 1
Ev Ödevi 1 1 1
Değerlendirme Teslimi 1 1 1
Sunum için Hazırlık 1 1 1
Sunum 1 1 1
Proje 1 1 1
Okuma 1 1 1
Tekrar Anlatım 1 1 1
Değerlendirme Teslimi 1 1 1
Rapor 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Kişisel Çalışma 1 1 1
Teslim 1 2 2
Ders dışı çalışma 2 2 4
Öğretici Sunum/Açıklama 2 2 4
Yüz Yüze Ders 14 1 14
Asenkron Ders 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
Total Work Load   Number of ECTS Credits 2 60

Course Learning Outcomes: Upon the successful completion of this course, students will be able to:
NoLearning Outcomes
2 1- Politik, ekonomik ve toplumsal etmenlerin tarihsel olaylar üzerindeki etkilerini bilmek. 2- Farklı disiplinleri bir araya getirerek, disiplinler arası analiz yapma becerisi kazanmak. 3- Tarihsel sorunlara eleştirel yaklaşımı teşvik ederek, analitik ve eleştirel düşünce yetkinliğini desteklemek.


Weekly Detailed Course Contents
WeekTopicsStudy MaterialsMaterials
14 I.Hafta Siyasî alanda yapılan inkılâplar (Saltanatın kaldırılması, Ankara’nın başkent oluşu, Cumhuriyetin ilanı ve Halifeliğin kaldırılması) II. Hafta Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası’nın kuruluşu, Şeyh Sait İsyanı, Takrir-i Sükun yasası ve Atatürk’e suikast teşebbüsü III. Hafta Atatürk’ün yurt gezileri, Serbest Cumhuriyet Fırkası’nın kuruluşu, İzmir mitingi, Fırkanın kapanışı, Menemen ve Bursa olayları IV. Hafta 1924 Anayasası, diğer anayasalar, Hukuk alanındaki gelişmeler, Toplumsal hayatın düzenlenmesi ile ilgili inkılâplarve Türkiye Cumhuriyeti’nin laikleşme süreci V. Hafta Eğitim ve Kültür alanında gerçekleştirilen inkılâplar (Tevhid-i Tedrisat kanunu, Latin harflerinin kabulü, Millet mektepleri, Türk Tarih ve Dil kurumlarının kurulması ve faaliyetleri, Türk tarih tezi, güneş-dil teorisi, 1933 Üniversite reformu, Halkevleri), Sağlık alanındaki gelişmeler VI. Hafta İzmir İktisat Kongresi, Cumhuriyetin ilk yıllarında ekonomi politikası, 1929 Dünya Ekonomik Buhranı’nın yansıması ola


Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
All 4 4 4 4 4 4
C2

Contribution: 1: Very Slight 2:Slight 3:Moderate 4:Significant 5:Very Significant


https://sis.agu.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=73495&lang=en